14 Nisan 2008 Pazartesi

Herhangibir ürüne sahip olmak ya da satmak için TIKLAMANIZ yeterli!!!

SAHİBİNDEN.COM

Cooker cinsi bir köpeğim var yavruladı ve onlara bakabilicek hayvanseverler arıyorum mu diyorsunuz? Ya da çok beğenerek giymiş olduğunuz bir elbiseniz var ama artık size küçük geliyor ve heba olmasını da istemeyip vericek birini mi arıyorsunuz ? Ya da otomobilinizi satmak veya ikinci el bir araba mı satın almak istiyorsunuz. O zaman sıkı durun çünkü size bütün bu dilediklerinizi yapabileceğiniz bir site ismi söylemek istiyorum. Sahibinden.Com. Evet, ev eşyasından giyime , hayvanlar aleminden , elektronik eşyalara , mobilyadan otomobile motosikletle ilgili giyim eşyasından kardan adam dahil aklınıza gelebilicek her türlü ürünü bu sitede bulmak mümkün yani Sahibinden.com'da. Artık ayaklarımıza kara sular inene kadar dolaşmak yok çünkü sahip olmak istediğimiz herhangibir ürün bize bir tık kadar yakın!!!

Sahibinden ama Kimden

Peki kimin aklına geldi Sahibinden.com’u kurmak ? Üniversiteyi ABD'de okuyan Taner Aksoy Türkiye'ye döndüğünde kendi işini kurduktan sonra otomobilini satmak için gazeteye ilan vermek istedi. Ancak gazete ilanlarının kendisi gibi otomobil tutkunlarının istediği detayları içermediğini gördü ve bu ihtiyaca yönelik internette bir site açmaya karar verdi .Ve bugün Türkiye’nin en büyük ve en güvenilir e-ticaret portallarından biri olan sahibinden.com’u bize kazandırdı. Eskiden ne kadar da zordu. Elimizden çıkarmak istediğimiz bir ürünle ilgili sadece gazetelere ilan verebiliyorduk. Bu da elbette ki hem zaman açısından, hem içerdikleri bilgilerin kısa oluşu hem de ulaştırılabilirliğin her daim sınırlı oluşu bizler için olumsuzluk teşkil ediyordu. Bütün bunlar bir yana bir de gazetelere ilan vermek birkaç kelimeden sonra paralıydı. Ama sıkı durun çünkü az önce saydığımız olumsuz durumları olumlu bir hale çevirmek artık Sahibinden.com’la çok ama çok kolay. Otuz beş ayrı kategoride altı yüz bine yakın ilan ile kullanıcılarına sunulan sahibinden.com’a üye olmak, ilan vermek ücretsiz; ilanları okumak ise üyelik dahi gerektirmiyor. Sisteme girilen tüm ilanlar teker teker kontrolden geçirilerek yasaklıklar kategorisine girip girmedikleri belirleniyor, ardından sitede 8 hafta süresince yayınlanıyor. Sekiz haftanın sonunda ilanın sahibi ile irtibata geçilerek geri bildirim alınıyor, ilan ya sistemden kaldırılıyor ya da 8 hafta süreyle daha yayınlanıyor.


Sahibinden.Com’da kullanıcı güveni de çok önemli. Bu güveni, call-center hizmeti sunarak sağlamayı başarmışlar. Bu hizmet 7 gün 24 saat boyunca çalışmaktadır ayrıca ilan düzeltmeleri, güncellemeleri konusunda da en geç 12 saat içinde yanıt verebilmektedirler. Sahibinden.com’da bireysel olarak verilen reklamların yanı sıra kurumsal müşterilerin de reklamlarını görebilmek mümkün. Ayrıca kurumsal müşteriler belirli bir ücret karşılığında sanal mağaza da açabilmekteler. 2600 sanal mağazanın mevcut olduğu sitede en fazla ücret yıllık 950 YTL ile emlak ve vasıta mağazalarından alınıyor. Konut projelerinden ise aylık ücret alınıyor. Site gelirinin bir diğer kısmı ise vitrine çıkmak isteyen ilanlardan alınan ücretlerden sağlanıyor. Sanal mağaza sahipleri ödedikleri ücret karşılığında da mağazalarını konumlandırabiliyorlar. Sahibinden.com projesinde hedeflenen, alıcı ve satıcının bir arada bulunduğu, online ilan verilebilen bir platform oluşturmak. Bu nedenle siteyi başarıya ulaştıracak en önemli faktörlerden biri sitede yer alan ilan sayısı. Bunun için ilk olarak yayınlanacak ilan arayışına girilmiş ve yerel ve ulusal tüm gazetelerdeki ilanların sahipleri ile iletişime geçilerek siteye ilanlarının konması için izin alınmış. Ayrıca ek olarak belirtmekte fayda var, site 3 kişi ile çıktığı yola şimdi 50 çalışanıyla devam ediyor. Pazarlama, muhasebe ve yazılım bölümleri bulunan şirkette sadece call-center bölümünde 15 kişi çalışıyor. Bu da müşteri memnuniyeti açısından oldukça önemli.


Reklamlar Reklamlar Reklamlar

Sahibinden.com ilk reklamını 2001 senesinde 400 billboard kiralayarak yaptı. Doğal olarak da reklamların olumlu etkilerini büyük ölçüde yaşadı. İkinci reklam kampanyasını da 2007 senesinin Haziran ayında bir ay süreyle yürüttü. Sitesinin başarılı olmasında site yönetiminin gayretleri yanında, her konuda hassas davranması da oldukça önemli. Örneğin; eğer bir kişi bireysel olarak 5 ilandan fazla ilan vermişse site tarafından tapu, ruhsat ve buna benzer bazı belgeler istenilmekte.


Ayrıca bir ilanın gerçekten “sahibinden” olmadığını düşünüyorsanız bunu site yönetimine iletebiliyorsunuz. Bu konuda site kullanıcılarının hassasiyeti ve vereceği destek de çok önemli.
Sitede fotoğraf ve video özellikli ilan verilebilmesi açısından çok büyük görsel avantaja sahip. Hatta fotoğrafsız ilan kalmaması için bile kullanıcılara belirli bir ücret karşılığı foto kurye hizmeti de verilmekte. Özellikle emlak ilanlarında tercih edilen bu sistem sayesinde mekanın 180 derece görüntüsünü yayınlamak da mümkün. Sahibinden.com ayda 410 milyon sayfa gösterimine ve 5.600.000 tekil ziyaretçiye sahip. Günlük sayfa görüntülenme sayısı ise yaklaşık 13 milyon. İlanların %80’i emlak ve vasıta kategorisinden yayınlanıyor. Kullanıcıların ortalama sitede kalma süresi ise 12 dakika ve ortalama kişi başına 22-23 sayfa görüntüleniyor. Site gelirinin %70’ini de emlak ve vasıta kategorileri oluşturuyor. Yönetim kurulu üyesi ve Taner Aksoy'un kardeşi Mert Aksoy, sahibinden.com'da saatlerce dolaşmadan istediğiniz semtteki satılık evleri ya da her gün eklenen taze 3 bin 500 ilan içinden sizi ilgilendiren ürünleri görmenin mümkün olduğunu söylüyor. Üstelik aldığınız ya da sattığınız eşyalar için de, hiçbir komisyon ödemiyorsunuz. Sahibinden.com'da üyeler, evlerinde yaptıkları takılardan ördükleri kazaklara kadar her şeyi yine ilan ücreti ödemeden satabiliyor. Sitenin günlük sayfa açılım sayısı ise tam 8 milyon.


Haliyle Rakipler…

Bu kadar geniş bir ticaret portalına sahip olan bir sitenin rekabet içinde olması da çok doğal. Site liderliği vasıta kategorisinde almış durumunda fakat emlak kategorisinde Hürriyetemlak.com ile sıkı bir rekabet içinde. Fakat Sahibinden.com rakiplerinden ürün çeşitliliği ve güvenilirliği ile farklılaşıyor.

Sahibinden.com’un Hedefi 1 Milyon ÜyeÜniversiteyi ABD’de okuyan Taner Aksoy’un 2000’de kurduğu Sahibinden.com, günde 200 bin kişi ağırlıyor, siteye her gün 3 binden fazla ilan ekleniyor. Sahibinden.com Genel Müdürü Müge Seymen, 100 bine yakın kategoride ürün sunduklarını ve son olarak videolu görüntü hizmetini başlattıklarını söylüyor. Sitenin hedefi üye sayısını 700 binden 1 milyona çıkarmak. Seymen Türkiye’de internetin önünü kesen iki büyük problemin altyapı ve güven olduğunu belirtiyor: “Kullanıcıların güvenini kazanmak için şirketlerin daha dikkatli, yaratıcı, çözüm odaklı ve yeni projeler geliştiren bir yapıya sahip olması gerekli. Türkiye’de internet üzerinden alışveriş eğilimi artıyor. Bunun iyi değerlendirilmesi gerektiğine inanıyoruz.”

1 yorum:

makara dünya dedi ki...

Ataköy Escort Bayan bilgilerini güncel olarak veren tek escort bayan ataköy ilan sitesidir.